6. osztály

A hatodik osztály aktívan részt vett már az előkészületekben is. Hiszen ők szerkesztették meg a rendezvényünk plakátjait, ők készítettek nagyon sok learningapps tankockát, puzzlet a diákjainknak. 

A hatodik osztály 12 órában vett részt a projektben, de ebből 10 óra lett értékelve. 

Értékelés:

Minden órán összesen 5 bankót kaphattak a gyerekek az órai aktivitásért, fegyelemért, a feladatok jó megoldásáért, az igazságos verseny tekintetében. A hatodik osztálynál a magyar tantárgy bontásban volt, így a szakkörön és a korrepetáláson összesen csak 5 bankót gyűjthetett az osztály. Aktívan részt vettek az előkészületben 2 számítástechnika órán ezért ezt is 5 bankóval jutalmaztuk.

Magyar óra

 Magyar óra szókereső játékkal indult. A pizza hozzávalóinak megtalálása után következett a Szórólap tartalmának megismerése. Ezt követően learningapps feladatokat oldottak meg a gyerekek, végül a szöveghez kapcsolódó feladatlapot töltötték ki páros munkában. Felhasznált forrás:

Kedd

Történelem órán

Felhasznált források:


Technika:

Ezen az órán a gyerekek kísérleteket néztek meg, és hajtottak végre pénzzel kapcsolatosan.

Felhasznált források:

Pénz kihúzása sörösüveg alól https://www.youtube.com/watch?v=S_IV1OGGdiY

Pénzérme trükk: Sorrend https://www.youtube.com/watch?v=uE0M3VUgM5k

Pénzérme beleejtése üvegbe https://www.youtube.com/watch?v=9Ozvtvuon1E&t=39s

Pénzérme kiszedése egy pohár alólhttps://www.youtube.com/watch?v=sYQnlrDtZdU

Pénzérme oszlop https://www.youtube.com/watch?v=s105ZHPzGSo

Pénzérme felhelyezése egy papírpénz élérehttps://www.youtube.com/watch?v=Ddohiu1dxjc


  • Kellékek: 2 sörös üveg, 1 papírpénz, 10 Ft, 100 Ft, 100 Ft, 1 FT, egy doboz gyufa, asztalterítő, 2 db kártya, 1 boros pohár üveg, 1 db 10 FT-os, 8 db 20-as, 1 db 10 Ft-os, papírpénz, 200 Ft-os


Német órán

3 témához kapcsolódó feladatot oldottak meg német nyelven a tanulók: országnevek és pénznemek párosítása, euróban megadott összeg és hozzá tartozó áru párosítása, illetve egy pályaudvaron zajló párbeszéd mondatainak sorba rendezése, melynek során használniuk kellett fizetéssel és kártyás fizetéssel kapcsolatos kifejezéseket is. Mindenkinek sikerült megoldania, a gyerekek motiváltak és érdeklődők voltak. 

Felhasznált források:

Szerda

Számítástechnika órán

a diákok egy puzzle versenykirakóval kezdték az órát, majd differenciáltan volt aki MÉM-eket készített pénzzel kapcsolatos szólásokkal, közmondásokkal, volt aki szófelhőket.


Matematika órán

A százalékszámítási ismereteinket vettük elő. A százalék mint fogalom teljesen beépült a mindennapi életünkbe. Úton-útfélen találkozunk vele. Rikít a kirakatok üvegein, a reklámújságokban, a szórólapokon, mert mindenki ezekkel szeretne megnyerni bennünket vásárlónak vagy befektetőnek. Hányszor hallják, hogy 6%-kal emelték az árakat. 10% kedvezmény van a cipőre...

Azt már tudjuk, hogy a "-25% kedvezmény" kijelentéssel valami nem stimmel.

  • Mert vagy 25% a kedvezmény.
  • Vagy -25%

A gyerekek csoportban dolgozva először papír alapon néznek szembe az árak alakulásával, majd egy program segítségével önellenőrzést csinálnak.


Csütörtök

Matematika órán:

Folytattuk százalékszámítási gyakorlatainkat, már játékosabb formában.  

Készségtantárgyak

Testnevelés órán az osztályoknak a DTH2018 felirat egy-egy elemét kellett megjeleníteni. Az utasítást QR kódba rejtve kapták. Technika órán...