7. osztály

7.osztály

7. osztályban az iskolai projekt 11 órában valósult meg:

Értékelés:

Minden órán összesen 5 bankót kaphattak a gyerekek az órai aktivitásért, fegyelemért, a feladatok jó megoldásáért, az igazságos verseny tekintetében. A magyar korrepetáláson, szakkörön fejlesztőn összesen 5 bankót kaphatott az osztály. Német óra mini projekttel 3 órában vett részt a DTH-en.

Hétfő

Földrajz óra

Az óra címe: Mindent a pénzről

Felhasznált források:


Magyar szakkör, korrepetálás -Fejlesztő foglalkozás 2 óra

A gyógypedagógus és a magyar tanár óráikat egyesítve tartottak 2 órát a 7. osztályos tanulóknak. Az óra egy kis versengéssel kezdődött, ahol egy 50db-os puzzle-t kellett kiraknia a gyerekeknek időre. Majd egy TOTÓ-t (Magyar pénzek története címmel) kellett megoldaniuk internetes kutatómunkával. Utána a 6. osztályosok által készített learningapps-es feladatokon dolgoztak, majd szófelhőket gyártottak.

Kedd

Fizika

Az óra anyaga: Kísérletek a pénzzel.

Felhasznált források:

Felhasznált források:

  • Kellékek: 2 sörös üveg, 1 papírpénz, 10 Ft, 100 Ft, 100 Ft, 1 FT, egy doboz gyufa, asztalterítő, 2 db kártya, 1 boros pohár üveg, 1 db 10 FT-os, 8 db 20-as, 1 db 10 Ft-os, papírpénz, 200 Ft-os, papírpénz, 5 és 20 Ft, A/4 lap

Számítástechnika órán

Az óra anyaga: "Pénzgyűjtés" Algoritmizálás, programozás

1. A Scratch program főbb funkcióinak ismertetése után, tanári útmutatás alapján a demó program lépéseit a gyerekek a saját gépükön megírták. 

2. Ezután következett a probléma felvetése:  hogyan kapjuk el az égből lehulló pénzt? Ismertettük a tanulókkal a feladat megoldásának lépéseit. (Mozgó kéz algoritmizálását) Hangsúlyoztuk, hogy minden feladatot érdemes kisebb problémákra bontani, ezeket megoldani, majd ezekből felépíteni a programunkat. 

3.  Ezután következett a szereplők betöltésének, méretezésének, formázásának lépéseinek ismertetése.  A tanulók szereplőket gyűjtöttek az interneten és mentették, majd a programba elhelyezték. 

4. A következő lépés a véletlenszám generálás fogalmának ismertetése, változó fogalmának ismertetése, ha elágazás megbeszélése. A tanulók közösen összerakták a megfelelő sorrendbe az apró ciklusokat, véglegesítették a kódot.

5. Végül az elkészült programot kipróbáltuk. A felmerülő hibákat, problémákat, esetleg a program funkcióinak bővítését megbeszéltük.

Felhasznált forrás: https://scratch.mit.edu/projects/212703821/#player


Matematika

Szöveges feladatokat oldottak meg a gyerekek a banki,-befektetési témán belül. 

Készségtárgyak

A 7. osztály is részt vesz az énekversenyen, tehát ők is megtanulták az Apu vedd meg nekem a várost c. dalt, testnevelés órán pedig a DTH2018 felirat egy elemét kellett megjeleníteni, kapott QR kód alapján.