7. osztály
7.osztály
7. osztályban az iskolai projekt 11 órában valósult meg:

Értékelés:
Minden órán összesen 5 bankót kaphattak a gyerekek az órai aktivitásért, fegyelemért, a feladatok jó megoldásáért, az igazságos verseny tekintetében. A magyar korrepetáláson, szakkörön fejlesztőn összesen 5 bankót kaphatott az osztály. Német óra mini projekttel 3 órában vett részt a DTH-en.
Hétfő
Földrajz óra
Az óra címe: Mindent a pénzről
Felhasznált források:
Magyar szakkör, korrepetálás -Fejlesztő foglalkozás 2 óra
A gyógypedagógus és a magyar tanár óráikat egyesítve tartottak 2 órát a 7. osztályos tanulóknak. Az óra egy kis versengéssel kezdődött, ahol egy 50db-os puzzle-t kellett kiraknia a gyerekeknek időre. Majd egy TOTÓ-t (Magyar pénzek története címmel) kellett megoldaniuk internetes kutatómunkával. Utána a 6. osztályosok által készített learningapps-es feladatokon dolgoztak, majd szófelhőket gyártottak.
Felhasznált források:
Puzzle: https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=12c1b63b7f6a
Totó 1-9. kérdései: https://www.origo.hu/gazdasag/20170714-teszt-a-magyar-fizetoeszkozokrol.html
Totó 10 -17 kérdései: https://www.origo.hu/gazdasag/20170728-teszt-a-magyar-forintrol.html
Szólások, közmondások párosítása: https://learningapps.org/4834738
Szólások, közmondások párosítása: https://learningapps.org/4891367
Országok pénznemei: https://learningapps.org/4834859
Német órák
Felhasznált források:
- Csoportalakítás: https://learningapps.org/display?v=p2wgdrwb218
Szófelhő készítése: https://wordart.com/create
direktcím: Taschengeld
Kedd
Fizika
Az óra anyaga: Kísérletek a pénzzel.
Felhasznált források:
Pénz kihúzása sörösüveg alól https://www.youtube.com/watch?v=S_IV1OGGdiY
- Pénzérme trükk: Sorrend https://www.youtube.com/watch?v=uE0M3VUgM5k
- Pénzérme beleejtése üvegbe
- https://www.youtube.com/watch?v=9Ozvtvuon1E&t=39s
Pénzérme kiszedése egy pohár alól https://www.youtube.com/watch?v=sYQnlrDtZdU
Pénzérme oszlop https://www.youtube.com/watch?v=s105ZHPzGSo
Pénzérme felhelyezése egy papírpénz élére https://www.youtube.com/watch?v=Ddohiu1dxjc
Pénzérme átejtése papíron lévő lyukon https://www.youtube.com/watch?v=f6zjSom0lek&t=79s
Felhasznált források:
- Kellékek: 2 sörös üveg, 1 papírpénz, 10 Ft, 100 Ft, 100 Ft, 1 FT, egy doboz gyufa, asztalterítő, 2 db kártya, 1 boros pohár üveg, 1 db 10 FT-os, 8 db 20-as, 1 db 10 Ft-os, papírpénz, 200 Ft-os, papírpénz, 5 és 20 Ft, A/4 lap
Számítástechnika órán
Az óra anyaga: "Pénzgyűjtés" Algoritmizálás, programozás
1. A Scratch program főbb funkcióinak ismertetése után, tanári útmutatás alapján a demó program lépéseit a gyerekek a saját gépükön megírták.
2. Ezután következett a probléma felvetése: hogyan kapjuk el az égből lehulló pénzt? Ismertettük a tanulókkal a feladat megoldásának lépéseit. (Mozgó kéz algoritmizálását) Hangsúlyoztuk, hogy minden feladatot érdemes kisebb problémákra bontani, ezeket megoldani, majd ezekből felépíteni a programunkat.
3. Ezután következett a szereplők betöltésének, méretezésének, formázásának lépéseinek ismertetése. A tanulók szereplőket gyűjtöttek az interneten és mentették, majd a programba elhelyezték.
4. A következő lépés a véletlenszám generálás fogalmának ismertetése, változó fogalmának ismertetése, ha elágazás megbeszélése. A tanulók közösen összerakták a megfelelő sorrendbe az apró ciklusokat, véglegesítették a kódot.
5. Végül az elkészült programot kipróbáltuk. A felmerülő hibákat, problémákat, esetleg a program funkcióinak bővítését megbeszéltük.
Felhasznált forrás: https://scratch.mit.edu/projects/212703821/#player
Matematika
Szöveges feladatokat oldottak meg a gyerekek a banki,-befektetési témán belül.
Szerda
Történelem
Felhasznált források:
- Kutatómunka: https://hu.wikipedia.org/wiki/A_magyar_forint_p%C3%A9nzjegyei
- Forint története: https://doksi.hu/news.php?order=ShowArticle&id=783
- Kvíz: https://player.nkp.hu/play/31997/false/undefined
- A magyar forint rövid története: https://www.youtube.com/watch?v=ydZ9jU7WcOk
- Gondolattérkép készítés: https://bubbl.us/
- Memória: https://learningapps.org/4717266