2. osztály
A témahetet a következő órákon dolgoztuk fel:
- Magyar nyelv és irodalom
- Matematika
- Technika és életvitel
- Ének -zene
- Testnevelés
- Tanórán kívüli foglalkozás

A témahét ideje alatt megismerkedtek a második osztályos tanulók a pénz rövid történetével, régi és most használt pénzérmékkel, a pénz előállításával. Beszélgettünk a felhasználásáról, beosztásáról, pénzzel való gazdálkodásról, funkciójáról. Ezekhez ismeretterjesztő filmeket néztünk a www.youtube.hu-ról, érdekes feladatokat oldottunk meg tableten és számítógépen a www.okosdoboz.hu, valamint a www.learningapps.org internetes oldalakon. A játékos feladatok, valamint a tablettel való dolgozás segítettek az ismeretek az elmélyítésében. A társasjáték során nemcsak pénzügyi ismereteket, de szociális kompetencia készségeiket is erősíthették a gyerekek.
Magyar nyelv és olvasás
Van egy nagyszerű mese a szegény legénykéről, tehenéről és a varázsbabról. Ez nem más, mint Az égig érő paszuly.A második osztályosokkal magyar órán ezt a mesét dolgoztuk fel digitális eszközök segítségével. Nagy örömmel nézték és hallgatták meg a mesét. Összehasonlítottuk a mesét a valósággal és rájöttek, hogy az a varázsbab sajnos nem létezik, mert a szomszédos tanteremben 1 hónapja növögető babszárak csak a kilincsig érnek. Az órán a gyerekek végig nagyon érdeklődőek, aktívak voltak. A digitális eszközöket (tablet, okos telefon) szinte mindenki magabiztosan használta. Jól tudtak együttműködni, segítették egymást. Nagyon élvezték a feladatokat, szívesen és hatékonyan dolgoztak. Összességében megállapítottam, hogy az eszközhasználatuk nagyon jó. S ami még meglepő volt, hogy még a legfigyelmetlenebb gyereket is lekötötte a feladatmegoldás. Szinte versenyszellem alakult ki.
Felhasznált források:
Matematika
Matematika órán a régi pénzérmékkel ismerkedtek meg a gyerekek egy kisfilm keretében, majd pénzzel való fizetéses feladatokat oldottak meg tableteken. Versenyre kellett kifizetni az adott, megjelent összeget, minél kevesebb fizetőeszközzel. Nagyon ügyesek és tájékozottak a másodikosok, hisz pillanatok alatt elvégezték a feladatokat.
A második matematika órán tableteken oldottuk meg páros munkával a learningapps tankockái közül a pénzek felismerését, a fej vagy írás játékot, memória játékot, ki van a bankjegyen játékot.Meglepően ügyesek voltak,szinte elsőre mindenki meg tudta hibátlanul oldani a feladatokat.Látszik,hogy a gyerekeink jól ismerik a pénzeket, és használni is tudják.A boltos játékos feladatlap nagyon tetszett nekik,főleg,hogy versenyre ment,időre ,ki tud 1000 forintból bevásárolni? A gyerekek nagyon jól érezték magukat egész héten.
Felhasznált források:
https://www.youtube.com/watch?v=JuBOh4G0ytI&feature=youtu.be
Ki van a bankjegyen? https://learningapps.org/3171497
Párkereső: https://learningapps.org/3171284
Memória: https://learningapps.org/4828904
Saját készítésű szófelhők: https://wordart.com/
Készségtantárgyak
Ének-zene
A gyerekek gyakorolták az énekverseny dalát.
Testnevelés
Testnevelés órán a gyerekek betűt formáltak a kapott QR kód alapján.
Technika és életvitel
A szorgos kezek a síkbábokat is elkészítették.