3. osztály
A témahetet a következő órákon dolgoztuk fel:
- Magyar nyelv és irodalom
- Matematika
- Környezetismeret
- Technika
- Ének -zene
- Testnevelés
Magyar nyelv és irodalom
A 3. osztályosok egy tanmesével kezdték meg a digitális témahét projektjét.
A tanórát asszociációs játékkal kezdték a pénzről, amely alapján az órán szófelhők készültek. Learningapps tankockák segítségével felelevenítették ismert és kevésbé ismert szólásokat és közmondásokat a pénzről.A továbbiakban közelebbről is megismerkedhettek az 1000 forintossal. A gyerekek "digitális puzzlet" raktak ki egy ezresről, majd azelőzetesen elolvasott szöveg alapján kvízkérdéseket válaszolhattak meg szintén erről a bankjegyről.Az óra végén az elkészült szófelhőket lefényképeztük, és le is mentettük.
Mit kezdjünk a talált pénzzel?
Tapasztalatok és illemek megbeszélése, következtetések levonása.
- Mi a zsebpénz?
- Kinek jár a zsebpénz?
- Mire elég?
Felhasznált források:
- Pénzkirakó https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=0247ba87ea1a
- Szólások és közmondások https://learningapps.org/4834738
- Szólások és közmondások: https://learningapps.org/4891367
- Kvíz az ezresről
- Szófelhő készítése
- Párkereső https://learningapps.org/4834836
- Csoportalakítás: https://learningapps.org/display?v=psz7k65i518
Matematika
A foglalkozások alatt bevezettem a tanulókat a pénz rövid történetébe; áttekintettük a pénz fejlődésének főbb állomásait, szerepét. Érintettük a pénzzel való gazdálkodást is.
A cél az volt, hogy a tanulók megértsék: a mai pénz nem egyszerűen a modern bankjegykiadó automaták terméke, hanem hosszú, sok ezer éves történelmi fejlődés eredménye. A tanulók számára világossá vált a pénz használatának célja, a pénz funkciói és a gazdaságban betöltött fontos szerepe. Végül játékos feladatok során a tanulók ellenőrizték ügyességüket és felkészültségüket a pénzzel való gazdálkodásban.
Környezetismeret
Ezen az órán a gyerekek megismerték a békák legfontosabb tulajdonságait, megbeszéltük, hogy miért kétéltű állatok, megismertük életmódjukat. Tanulmányoztuk a Magyarországon élő békák eszmei értékét, tisztáztuk ezt a fogalmat.
Megtanulták, hogy Magyarországon minden béka védett állat, ezért ilyenkor tavasszal különösen figyelnünk kell rájuk, hiszen a forgalmas autóutak több helyen veszélyeztetik őket a szaporodási helyükhöz való eljutásban.
Kiszámoltuk, hogy egy 200 méteres útszakaszon mennyibe kerülne a békamentő rács felállítása. Érdeklődéssel fogadták az új ismereteket, kevés gyerek hallott a békamentő akciók fontosságáról, ami egy közeli településen, Zalacsányban is minden évben megvalósul.
Készségtantárgyak
Életvitel és technika
Ezen az órán a gyerekek a Ki nevet a végén? társasjátékkal játszottak interaktív formából. Négy csapatban versenyeztek. Előzetes feladat a játék során használt kártyák elkészítése volt.
A játék során aranyat gyűjthettek, a kisebb címleteket beválthatták nagyobb egységekre. Az aranyakért vásárolhattak extra kártyákat a boltban. A gyerekeknek legjobban a licit mezőre lépés tetszett, lelkesen ajánlottak fel aranyat különböző extrakártyák elnyerésére. Megtanulták, hogy aki a legtöbb aranyat ajánlja fel, az nyeri a licitet.
A játék végére rájöttek, hogy van amikor érdemes kockáztatni a nagyobb haszon elérése érdekében, az a csapat nyert aki merészebben játszott. Volt olyan csapat, aki inkább kockázat kerülően játszott.
Ének-zene
Ének órán a gyerekek készültek a zárórendezvény énekversenyére.
Testnevelés órán
Testnevelés órán a gyerekek betűt formáltak a kapott QR kód alapján.
Tanórán kívüli foglalkozások
Néptáncos gyermekeim megtanították osztálytársaikat a Hogy a csibe, hogy? tánc lépéseire és éneklésére.
Szabályjáték:
Ajánlott források
- Memória pénzkereső https://learningapps.org/4828990
- Keresd a párját! https://learningapps.org/4828791
- Kihez tartozik? https://learningapps.org/4828697